10 tips til deg som ønsker kontroll på din bilpark

-
En nylig publisert artikkel i fagbladet Commercial Fleet kommer med 10 tips til hva du bør tenke på når du skal velge flåtekontroll og sporing til din bilpark. Slik leverer ABAX på de viktigste behovene.

1. Hvilke behov skal systemet løse for deg? Viktige oppgaver kan eksempelvis være kart i sanntid som viser hvor bilene dine er, digitale timelister, avtalt rapportering og en løsning for å få ned uautorisert kjøring.

ABAX Triplog er laget for å løse nettopp disse behovene. I tillegg tilbyr vi også flere andre løsninger som gjør din arbeidshverdag enklere.

2. Hva ønsker du å få ut av systemet? Hvis du eksempelvis ønsker en kostnadsreduksjon på drivstoff, så finn ut hva en mulig leverandør kan tilby deg. Spill med åpne kort, og si hva som er viktig for din bedrift. På den måten får du et produkt som passer dine behov.

ABAX sitt system hjelper deg med en gjennomsnittlig drivstoffreduksjon på 20 % gjennom blant annet ruteplanlegging.

3. Tenk langsiktig. Dette er teknologi, og utviklingen skjer raskt. Hva er ditt behov i dag, og hva er ditt behov i årene fremover? Dette er viktig å tenke gjennom.

I ABAX har vi forsknings- og utviklingsteam som stadig utvikler ny funksjonalitet som vi tilbyr kundene våre gratis gjennom hele kontraktsperioden.

4. Vil din leverandør være her også i fremtiden? Pass på at leverandøren du velger er veletablert og fortsatt vil eksistere fremover.

ABAX ble etablert i 2003, og har lang erfaring i bransjen. Vi fortsetter å vokse i raskt tempo, og vil være her også i fremtiden for å hjelpe deg og din bedrift.

5. Hvor godt vil systemer fungere med eksisterende løsninger i ditt selskap?

ABAX Triplog har en åpen API, som enkelt forklart betyr at data fra våre systemer kan tas ut og integreres med eksisterende IT-systemer.

6. Funksjonalitet versus pris. Minst like viktig som pris må du også vurdere funksjonalitet, hvilken verdi systemet gir selskapet og hvordan systemet løser dine behov.

ABAX har systemer som er kosteffektive, og kundene våre har i gjennomsnitt fått tilbake sin investering etter 6 måneder.

7. Kommunikasjon og tilbakemelding – Forsikre dine ansatte om at dette ikke er en «overvåkningstjenste», men en måte å drive virksomheten mer effektivt. Vær åpen og ærlig på hva du som sjef kan se, hva du bruker systemet til, og hvordan systemet vil påvirke hverdagen til dine ansatte.

ABAX tilbyr opplæring slik at du kommer i gang på en god måte. Ærlighet og åpenhet er viktig når det gjelder de ansattes moral, og det er også viktig for å sørge for at all informasjon er overens med personvernlover og datatilsynets retningslinjer og regler.

8. Effektiv rapportering – Forsikre deg om at dataene som samles inn settes inn i rapporter som gir deg og bedriften din verdi, slik at du kan gjøre gode vurderinger basert på statistikk og tall.

ABAX tilbyr flere rapporter som gir deg nøkkelinformasjon for å effektivisere din flåte. Disse kan settes opp slik at du mottar de enten daglig, ukentlig eller en gang i måneden.

9. Be om en demonstrasjon. - For å se om produktet passer dine behov før du signerer kontrakt.

ABAX gir gjerne en demonstrasjon på hele systemet for å vise deg hvorfor vi for øyeblikket har 200 000 brukere. 

10. Implementering (oppsett) og support. Enkel tilgang til brukerstøtte i hele kontraktsperioden er viktig for mange, og det burde bli industristandard at brukerstøtte er lett tilgjengelig når som helst i løpet av døgnet.

ABAX har døgnåpen kundeservice hele året. Vi tilbyr dessuten opplæring både for sjåfører og administratorer, vi har 50 opplæringsvideoer på nett og hvert produkt har en brukermanual som oppdateres ved behov.