Hvorfor bruker vi March Madness?

-
Googler jeg «hvordan motivere de ansatte?» får jeg opp 326 000 treff. Ikke overraskende at det er så mange treff siden motiverte og engasjerte arbeidere er grunnleggende for at en arbeidsplass skal kunne fungere. De fleste vet dette - men ikke fult så mange arbeidsplasser prioritere dette godt nok dessverre.

I ABAX er ett av våre svar på spørsmålet det vi har valgt å kalle March Madness.

March Madness er en årlig  internkampanje som hvert år i mars snur opp ned på hele bedriften. Mars kan for mange gjerne være litt grå og kjedelig samtidig som folk går og venter på sol og sommer. Vi har valgt å fylle denne måneden med enda mer galskap og glede enn vi vanligvis gjør. Målet er å skape motivasjon og få folk til å bryte vante arbeidsmønstre. Eksempler på hva man kan fylle ukene med er alt fra «Cross dressing», Pyjamas dag, Sportsdag, eller Wall Street Day, som vi har i dag.

Det viktigste er å ha på fokus på å sette den ansatte i fokus og tørre prioritere dette. Vi har som vårt viktigste mål å ha 80 prosent fornøyde ansatte. Vi tror helt og holdent på at om vi tar vare på våre ansatte så vil de ta vare på våre kunder. Vi ser det direkte på aktivtetsnivået og våre resultater. Fokus på å ha det gøy på jobben samtidig som vi jobber hardt gir alltid positivt utslag.

I tillegg til folk utfordrer sine komfortsoner skaper vi en kultur og måte å jobbe på i organisasjonen som er utrolig viktig. I en bedrift som vokser med 40 prosent i året ansettes det mange nye personer hvert eneste år, I ABAX kommer disse fra forskjellige land, språk og bakgrunne. Å ha en sterk organisasjonskultur i bunn er derfor utrolig viktig.

/Kenneth