Mye jobb å administrere kjørebøkene? La systemet gjøre jobben for deg!

-
Å ha 100% kontroll på alle bilene i bedriften krever ofte mye administrasjon. Vi har derfor laget en rekke løsninger, for å gjøre denne jobben lettere for deg som administrator. En av disse funksjonene er en sms-tjeneste for oppdatering av kilometerstand.
oversikt blogg

Veldig mange av våre kunder er oppgitte over regelen om at kilometerstanden på yrkesbiler skal avleses minst en gang i måneden. Det krever mye administrasjon å være ajour, spesielt for de av våre kunder med mange biler, og det er lett å miste oversikten.

Som administrator for ABAX Kjørebok vil du få god oversikt over de bilene som ikke har lagt inn kilometerstand den siste måneden ved at datoen for «sist avlest» vil være rødfarget.

Men selv om man er klar over at kilometerstanden ikke er avlest, er det for mange mye jobb å få alle sjåførene til å melde inn riktig kilometerstand. Ofte gjøres denne jobben av en biladministrator og med mange biler i bedriften er dette en tidskrevende jobb.

I kjøreboken er det derfor mulig for brukerne å gjøre dette på sin egen bil, via sin egen innlogging på nett eller app, for å lette litt på biladministrators oppgaver. Problemet med denne løsningen er at brukerne ikke logger seg inn på sin egen bruker jevnlig, eller at de gjør det etter endt arbeidsdag, når de ikke sitter i bilen, slik at de ikke har kilometerstanden tilgjengelig.

Derfor ar ABAX laget enda en løsning som gjør både administrators og brukers jobb mye lettere!

Vi kan sette opp en automatisk melding fra systemet som går ut til brukerne når det har gått over en måned siden kilometerstanden ble avlest. Dersom fører ligger inne med rett mobilnummer, og registreringsnummeret på bilen er korrekt, vil føreren som er registrert på bilen få en slik melding:

Den ansatte kan da enkelt svare på meldingen med riktig kilometerstand og det blir oppdatert i systemet med det samme, enkelt men genialt!

For å sette opp denne varslingstjenesten, og for å lære mer om fler av våre løsninger,  kontakt vår dønnåpne support på 22 22 22 99 eller kundesenter@abax.no

/Geir Andre Lie, Kvalitetssjef ABAX as

SMS varsel
frustrert2
frustrert2