ABAX ÅPNER OPP DØRENE FOR NYTT KONTOR I AMSTERDAM

Teknologibedriften satser videre i Europa. Torsdag 10. desember åpnet de dørene til et nytt kontor i Harleem, nær Amsterdam
_KAH1137

ABAX kjøpte tidligere i år det nederlandske teknologiselskapet Trevler BV og varslet samtidig en kraftig opptrapping i Europa. Kontoret i Amsterdam blir foreløpig eneste kontor i Nederland og ses derfor som ett viktig ledd i målsettingen om å bli en ledende aktør i både Nederland og Europa.

"De lokale ABAX-kontorene er viktige for oss da de gir oss en unik tilstedeværelse i markedet med vårt nye kontor i Amsterdam samt våre flinke nederlandske ansatte er vi nå klare for å ta ABAX til nye høyder i Nederland " understreker administrerende direktør i ABAX, Petter Quinsgaard.

Kontorets beliggenhet ligger plassert i et gammelt revitalisert område av Harlem som kalles SugarCity. Navnet stammer fra sukkerfabrikkene som tidligere dominerte området. Det er nettopp en gammel sukkerfabrikk som nå skal huse ABAX sitt nye 475 kvadratmeter store kontor med 17 ansatte.

Åpningen av kontoret kommer kort tid etter at ABAX annonserte en storsatsing på det engelske markedet. Med dette har ABAX for alvor begynt og ta opp kampen om en ledende posisjon i Europa.

"Det engelske og nederlandske markedet er som Champions League i vår bransje – det er her man finner de største aktørene i verden og akkurat nå er vi på god vei til å ta vår plass blant dem "  forteller viseadministrerende direktør i ABAX, Bjørn Erik Brandsæter Helgeland.

ABAX har siden sin oppstart opplevd en massiv vekst og kan fortelle at de går mot enda et rekordår. Allerede i 3. kvartal  har selskapet passert fjorårets resultat. For ABAX betyr det en 40 prosent vekst og 350 millioner norske kroner i omsetning i 2015. Nå skal denne veksten ytterlige forsterkes med hjelp fra Nederland.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Petter Quinsgaard, CEO, ABAX, +47 909 12 277, pq@abax.no

Bjørn Erik Helgeland, COO, ABAX, +47 980 71 000, beh@abax.no

Om ABAX

ABAX AS er en stor europeisk aktør innen salg og utvikling av elektroniske kjørebøker for yrkes- og privatbiler, i tillegg har ABAX produkter for flåtestyring og sporing av utstyr. ABAX har 262 ansatte og avdelinger i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Storbritannia og Nederland. Selskapets hovedkontor ligger i Larvik. www.abax.no

_KAH1465
abaxholland735