ABAX kjøper nederlandsk selskap - vokser i Europa

Pressemelding 05.06.15:
ABAX har kjøpt den nederlandske teknologibedrift Trevler B. V. og tar nå steget for fullt ut i Europa. Oppkjøpet av Trevler B. V gir ABAX store markedsandeler i Nederland og er et ledd i en offensiv vekstrategi for videre vekst i Europa
ABAX kjøper trevler

- Oppkjøpet er et naturlig ledd i ABAX sin vekstrategi for Europa. Med oppkjøp av Trevler vokser vi geografisk og utvider samtidig vår produktportefølje. Potensialet for vekst i markedet er enormt i en av de raskest voksende bransjer i Europa. Sier administrerende direktør i ABAX, Petter Quinsgaard.

Satser i Nederland

Trevler B. V ble etablert i 2008 og produserer produkter som blant annet flåtekontroll og elektroniske kjørebøker. Bedriften har en markedsandel i Nederland på ca. 25 % prosent og en kundeportefølje på 7500 abonnenter.

- Kundebasen, teknologien og menneskene som jobber i Trevler var og er av avgjørende betydning for oppkjøpet. De besitter høy teknisk kompetanse og viktig kunnskap om det nederlandske markedet. Trevler blir en viktig del av vår strategi for å få et godt fotfeste i Nederland - sier Administrerende direktør i ABAX, Petter Quinsgaard

Trevler deler denne vurdering og uttaler følgende.

.- Vårt mål er å bli ledende i det nederlandske markedet og vår største styrke i Trevler er at vi skaper teknisk gode verktøy for våre kunder. Som en del av ABAX har vi nå både kunnskap og salgsstyrke nok til å vokse raskt i markedet. – Martijn Zewald, Administrerende direktør i Trevler B.V.

Bedriftskulturen bidrar til vekst.

ABAX har det seneste året mer enn doblet antall ansatte i konsernet og økte omsetningen med 33 prosent i 2014 til 240 millioner kroner. Selskapet er nå i sluttfasen av en ansettelsesprosess, hvor 500 søkere blir til 36 nye ansatte i august. Selv om ABAX er på god vei til å bli en ledende aktør i Europa forblir hovedkontoret i Norge.

- Vi har ansatte fra hele Norden hos oss. ABAX har blitt en populær arbeidsplass og vi tiltrekker oss flinke folk fra hele landet. Vår bedriftskultur og måten vi jobber på i ABAX er viktig. Den er avgjørende for at vi lykkes såpass bra med å koble på nye markeder – avslutter, administrerende direktør i ABAX, Petter Quinsgaard.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Petter Quinsgaard, CEO, ABAX, +47 909 12 277, pq@abax.no

Bjørn Erik Helgeland, COO, ABAX, +47 980 71 000, beh@abax.no

Martijn Zewald, CEO, Trevler B.V, martijn@trevler.nl

ABAX AS er verdens ledende utvikler og leverandør av elektroniske kjørebøker for yrkes- og privatbiler, samt produkter for flåte- og utstyrskontroll. ABAX har 200 ansatte og avdelinger i Norge, Sverige, Danmark, Finland, og Storbritannia. Selskapets hovedkontor ligger i Larvik. www.abax.no

Trevler B.V. ble etablert i 2008 og var blant de første aktørene i Nederland som begynte å produsere enkle og innovative løsninger for personer som bruker bil i arbeid.  I dag er Trevler ledende innen innovative Software-løsninger for times, reise og prosjektregistrering. Selskapet har hovedkontor i Beverwijk, Nederland.