Enda enklere å kutte parkeringskostnader

Pressemelding: I dag lanseres ny teknologi som kombinerer digital kjørelogging med mobil parkeringsbetaling. Bedrifter kan spare opp til 30 prosent på avgifter og administrasjon.

- Sjåfører og bedrifter slipper nå maset med parkeringskvitteringer og kjørelogging, alt samles i vår nye løsning ABAX Park ‘n Go. De ansatte bruker enkelt mobilen til å parkere og bedriften får full oversikt over avgifter og kjørelogg i ett system, sier administrerende direktør i ABAX, Petter Quinsgaard

ABAX og EasyPark har inngått et strategisk samarbeid som kombinerer det beste fra to teknologiløsninger. ABAX Park ‘n Go fungerer ved hjelp av EasyParks mobile betalingsteknologi og ABAX’ elektroniske kjørebok.

Kutter kostnader i hele Norden

Erfaring viser at nordiske bedrifter betaler opp mot 30 prosent for mye for parkering på grunn sviktende kostandskontroll. Den nye løsningen kan hjelpe bedrifter å kutte disse kostandene.

- Alle tilbakelagte kilometer og alle parkeringsavgifter logges digitalt, og tidskrevende skrivebordsarbeid kan dermed kuttes. Store penger spares også ved at avgiften slutter å tikke i det øyeblikk bilen ruller bort fra parkeringsplassen, sier Quinsgaard.

ABAX Park ‘n Go lanseres samtidig i Norge, Sverige, Finland og Danmark og er tilgjengelig på samtlige EasyPark-parkeringsplasser.

- Vi lever i en tidsalder hvor man må være online. Utvikling av ny teknologi innen bilindustrien og mobile betalingsløsninger skjer i ekspressfart. Vi er derfor henrykte over å være involvert i utviklingen av moderne teknologiske løsninger for folk som bruker bil i arbeid. Bilkjøring blir stadig mer effektivt og kostnadsbesparende, sier Country Manager i EasyPark Norge, Stian Andre Holst.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Petter Quinsgaard, CEO, ABAX, +47 909 12 277, pq@abax.no

Bjørn Erik Helgeland, COO, ABAX, +47 980 71 000, beh@abax.no

Pressebilder finner du her

ABAX AS er verdens ledende utvikler og leverandør av elektroniske kjørebøker for yrkes- og privatbiler, samt produkter for flåte- og utstyrskontroll. ABAX har 200 ansatte og avdelinger i Norge, Sverige, Danmark, Finland og Storbritannia. Selskapets hovedkontor ligger i Larvik. www.abax.no