HÅVARD BØKKO’S COACH ANSATT SOM NY RÅDGIVER I ABAX.

Pressemelding - Teknologiselskapet ABAX henter kompetanse og erfaring fra toppidretts- verdenen og ansetter mental trener Per Eftang(43) i rollen som Training Manager. Per Eftang tiltrer rollen i ABAX per 18. april 2016.

Per Eftang, har de seneste årene jobbet med mental trening av toppridrettsutøvere av nasjonal så vel som høy internasjonal klasse. Han er blant annet kjent for mangeårig rådgiver og mental trener for skøyteløperne Håvard og Hege Bøkko, i tillegg til en rekke NHL stjerner og norske motorsportsstjernen Ayla Ågren. Eftang tar med seg lang erfaring fra ledelsesprosesser og organisasjonsutvikling i en rekke norske og europeiske selskaper.

- Vi er veldig fornøyd med at Per Eftang takket ja til jobben. I ABAX fokusere vi mye på utvikling av våre ansatte. Etablering av prestasjonskulturer og menneskelig utvikling er en viktig del av det vi gjør i ABAX. Per Eftang vil styrke vår organisasjon med kompetanse og erfaring av høy internasjonal klasse. Sier viseadministrerende direktør i ABAX, Bjørn Erik Helgeland.

Per Eftang har bakgrunn fra Politiet som mangeårig operativ leder og innsatsleder. I tillegg har han jobbet som mental rådgiver gjennom foretaket Pereftang.no i en årrekke. Selskapet vil nå, sammen med kunnskapen, erfaringen og klientene, bli implementert i ABAX.

- Når først muligheten i ABAX dukket opp var det lett å takke ja til jobben. Selskapet er bygd opp og drives av verdier jeg liker. Lederskapet er positivt og offensivt, samtidig som de uttaler og viser i praksis at menneskene som utgjør produksjon og resultater er viktige. Uttaler Per Eftang

ABAX opplyser at jobben som Training manager vil bestå i å trene, ivareta og utvikle mennesker og team i en organisasjon i sterk vekst, spesielt innen personlighet- og prestasjonsutvikling.

- Det jeg kan tilføre ABAX er ytterlige å legge til rette for at menneskene i organisasjonen stadig er i personlig utvikling og vekst. Ved hjelp av mine metoder vil alle få en større forståelse av «Hvorfor vi gjør som vi gjør» Det vil skape rom for mestringsfølelse både individuelt og i team. Forteller Per Eftang.

Pressebilder: https://www.dropbox.com/sh/l2pcjngm81acwpv/AADbdUo3_06puGjRUyYHlR5ya?dl=0

For mer info:

Bjørn Erik Helgeland, COO, ABAX, +47 980 71 000, beh@abax.no

Per Eftang, Training Manager, ABAX +47 455 14 150, per.eftang@abax.no

Kort om Per Eftang

- 43 år gammel

- Fra Larvik

- Utdannet Offiser fra forsvaret

- 16 år i Politiet - 10 års ledererfaring som operativ leder og innsatsleder.

- Mental trener for en rekke toppidrettsutøvere

- Fokus på lederskap, motivasjon, kommunikasjon og konflikthåndtering.

Om ABAX

ABAX AS er en stor europeisk aktør innen salg og utvikling av elektroniske kjørebøker for yrkes- og privatbiler, i tillegg har ABAX produkter for flåtestyring og sporing av utstyr. ABAX har 314 ansatte og avdelinger i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Storbritannia og Nederland. Selskapets hovedkontor ligger i Larvik. www.abax.no