MARTIN SAMUELSEN KASTET GLANS OVER ÅPNINGEN AV ABAX ACADEMY

Martin Samuelsen nyter for tiden økt oppmerksomhet i både England og Norge etter fine prestasjoner på fotballbanen. Nylig kastet han glans over åpningen av nytt lokalt rekrutteringskonsept for Peterborough United sponsoren, ABAX.
QV2A2844

Martin Samuelsen er i øyeblikket på lån fra West Ham United til League One klubben Peterborough United. Han er populær i klubben og opplever stadig økende oppmerksomhet fra fans samt engelsk og norsk sportspresse.

ABAX, som er klubbens norske sponsor, inviterte Martin Samuelsen til åpningen av ABAX Academy, et helt nytt konsept og rekrutteringstiltak for unge lokale jobbsøkere i Peterborough. Akademiet er bygget opp etter og inspirert av de samme prinsippene som for et engelsk fotballakademi.

«Det er veldig stas at Martin tok seg tid til å delta på dette. Martin representerer vinnermentalitet og en sterk vilje til å lykkes som vi i ABAX enkelt identifiserer oss med. ABAX Academy vil bli et helt nytt konsept som vi kommer til å rulle ut i alle de land vi er representert.» Sier Vise- administrerende direktør i ABAX, Bjørn Erik Brandsæter Helgeland.

Målet med akademiet er å hjelpe unge jobbsøkere med salgskompetanse og samtidig rekrutterer nye flinke ansatte til selskapet. Martin Samuelsen har vist at talent, hardt arbeid og evnen til å gripe de muligheter som byr seg er nøkkelen til suksess. Men han er samtidig opptatt av at man også tar vare på de som ikke slipper gjennom nåløyet.

« Som i fotballen er det ikke alle som når gjennom nåløyet, da er det viktig å ta vare på de som ikke får jobben også» sier Martin Samuelsen.

ABAX Academy  blir en høyintensiv lønnet salgsopplæring på fire uker. Her vil deltakerne gjennomgå teori og praksis og få verdifull kompetanse og erfaring. En kompetanse som uansett jobb i ABAX, vil være nyttig å ha med i bagasjen.

Teknologiselskapet fra Vestfold varslet tidligere i år en kraftig satsning i England og i 2016 åpnes det helt nye kontorer i London, Birmingham og Manchester -  i tillegg til hovedkontoret på ABAX Stadium i Peterborough. Antall ansatte økes markant og ABAX utvider med mer enn 100 nye engelske ansatte i 2016.

For ytterligere informasjon

Petter Quinsgaard, CEO, ABAX, +47 909 12 277, pq@abax.no

Bjørn Erik Helgeland, COO, ABAX, +47 980 71 000, beh@abax.no

ABAX AS er en stor Europeisk aktør, leverandør og utvikler av elektroniske kjørebøker for yrkes- og privatbiler, samt produkter for flåtestyring og sporing av utstyr. ABAX har 300 ansatte og avdelinger i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Storbritannia og Nederland. Selskapets hovedkontor ligger i Larvik. www.abax.no