Minimer risikoen for at dine varebiler blir stjålet!

Et av de verste marerittene for alle håndverkere som eier yrkesbiler er at den blir stjålet. Tap av bil og/eller annet verdifullt utstyr kan bli svært kostbart. Men tapet av arbeidstid, frustrasjon og kansellerte avtaler kan være en enda verre konsekvens da dette kan gå utover dine kunder også.

Heldigvis finnes det måter å minimere risikoen for stjålne yrkesbiler på og som bedriftseier vil du selvfølgelig at det stjålne skal gjenvinnes så raskt og enkelt som mulig. Selv om din forsikring dekker materielle tap vil det ikke dekke tapt arbeidstid, lette dine frustrasjoner eller ringe dine kunder for å informere om at du ikke kan oppfylle dine avtaler på grunn av tapt verktøy eller fremkomstmiddel.Her er tre lønnsomme råd enhver bedriftseier bør tenke på:

Installer en GPS-basert sporingsenhet I kjøretøyene

Å eie en yrkesbil betyr at all dokumentasjon, som for eksempel kjørelengdekrav, må være i orden. Men hvorfor ikke velge en leverandør som leverer løsninger som dekker alle aspekter ved å eie en yrkesbiler? Har du installert et solid produkt med høy sporingskvalitet og gode flåtestyringsfunksjoner vil dette kunne hjelpe deg og politiet med å gjenvinne stjålne biler og utstyr raskt. Gjør deg selv en tjeneste, installer en ABAX i dag.

Parker på åpne og synlige steder

Hvis gutta har med seg bilene hjem- sørg for at de parkerer på steder som er åpne og synlige! Parkerer du nær skogtette områder eller i bakgater kan det øke sjansen for at eventuelle ranere i aksjon ikke blir spottet og lettere slipper unna.

Marker utstyret og verktøyet

I tilfelle raneren slipper unna med ditt utstyr, sørg for at det er tydelig markert. Dette gjør det vanskeligere for raneren å selge det videre, og det gjør det lettere å spore det tapte utstyret. Verdifulle eiendeler og utstyr bør alltid være utstyrt med GPS-baserte sporingsenheter. Kostnaden for å kjøpe nytt utstyr og verktøy kan være langt dyrere enn kostnaden av å investere i en solid sporingsløsning. Husk, det er ikke bare en investering for å sikre utstyr og verktøy, det kan minske sjansen for at ditt tap går utover en god kunde.

/Sofie