NORSK TEKNOLOGIBEDRIFT INN SOM NY SPONSOR AV AJAX AMSTERDAM

ABAX har signert en 3.5 års avtale med den nederlandske toppklubben Ajax Amsterdam. Avtalen løper til Juni 2019 og er selskapet sitt sjette fotballsponsorat og sitt tredje innen Europeisk toppfotball.
AJAX ABAX005

Samarbeidet med en av verdens absolutt mest tradisjonsrike fotballklubber er et ambisiøst signal og viser klare ambisjoner for vekst i Nederland og Europa. ABAX åpnet tidligere i år opp for et nytt marked i Nederland med oppkjøpet av Trevler BV. Selskapet ønsker å bruke det nye samarbeidet med Ajax Amsterdam, til ytterligere å styrke selskapets posisjon på kontinentet.

- Vi ønsker å bruke partnerskapet med Ajax til å fronte ABAX og samtidig styrke våre kunderelasjoner med eksisterende og nye kunder i området rundt Amsterdam, og ellers i Nederland -  Uttaler viseadministrerende direktør, Bjørn Erik Brandsæter Helgeland.

Som en del av sponsoravtalen med Ajax vil ABAX navnet være synlig på både Amsterdam Arena og treningsfasilitetene ‘de Toekomst’.

- Det er bra for Ajax at et raskt voksende internasjonalt selskap ønsker at være vår samarbeidspartner, blant annet gjennom å være synlig på vårt stadion og ved vårt ungdomsakademi. Vi skal bidra til å løfte ABAX sine ambisjoner i Nederland med tanke på deres innovative teknologi. Vi ser frem til et bra og effektivt partnerskap. – forteller direktør i Ajax , Edwin van der Sar.

- Vi er stolte fotballsupportere i ABAX og for oss er det en ære å koble vårt brand til en klubb som Ajax Amsterdam. Ajax er en helt unik klubb med en helt unik filosofi som elsker å være offensive. ABAX deler den samme glede , attityde og entusiasme for alltid å gå etter seier. For oss er nederlandsk fotball og ABAX en perfekt match » Uttaler Markedsdirektør i ABAX, Sandra Lindberg.

Selskapet har siden oppstarten i 2009 brukt fotballsponsorat som en viktig kommunikasjon- og markedsføringskanal overfor nye og eksisterende kunder. I dag har ABAX hele seks sponsorat innen norsk og europeisk toppfotball.

Larviksbedriften åpnet tidligere i år opp for det nederlandske markedet med oppkjøpet av Trevler BV. ABAX har siden sin oppstart opplevd en massiv vekst og kan fortelle at de går mot enda et rekordår. Allerede i 3. kvartal  har selskapet passert fjorårets resultat. For ABAX betyr det en 40 prosent vekst og 350 millioner norske kroner i omsetning i 2015.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Petter Quinsgaard, CEO, ABAX, +47 909 12 277, pq@abax.no

Bjørn Erik Helgeland, COO, ABAX, +47 980 71 000, beh@abax.no