Startskuddet har gått for norsk veksteventyr i England!

Pressemelding - Dørene er nå offisielt åpnet for ABAX sine nye kontorer på ABAX Stadium, i Peterborough, England.
QV2A2297

Teknologiselskapet ABAX varslet i 2015 en kraftig opptrapping i det engelske markedet. For selskapet som sikter mot milliardomsetning innen 2018 er kontorene på ABAX Stadium en sentral brikke i selskapets jakt på videre vekst i England og resten av Europa.

Massiv rekruttering

ABAX rekrutterte nylig 50 nye engelske ansatte til kontoret på ABAX Stadium. Kontoret blir samtidig ny base for en kraftig ekspansjon i resten av England, med etableringer av helt nye kontorer i Manchester, Birmingham og London.

«Selskapet er inne i en svært spennende fase akkurat nå. Vi ser at etterspørselen, etter en tydelig problemløser for folk med bil i arbeid, er minst like stor i England, som i resten av Europa. Kontoret på ABAX Stadium blir derfor viktig for alt som nå skjer i videre i ABAX » forteller viseadministrerende direktør i ABAX Group, Bjørn Erik B. Helgeland

Glede og entusiasme bidrar til vekst.

ABAX Stadium ble nylig gjenstand for massiv oppmerksomhet fra både engelske og norske medier etter League One-laget Peterborough United holdt Premier League-laget West Bromwich til ekstraomganger og straffesparkkonkurranse i FA-cupens fjerde runde.

«At vi valgte ABAX Stadium er ikke tilfeldig og det knytter oss samtidig tett sammen med nærområdet i Peterborough. Den energien, gleden og entusiasmen som omgir en fotballklubb, er for oss en perfekt match". Forteller Bjørn Erik B. Helgeland

Larviksselskapet rapporterer at selskapets positive trend fra 2014 fortsetter og 2015 tallene viser en vekst på solide 43 prosent. Samtidig budsjetterer ABAX nå med en omsetning på nærmere 500 millioner kroner for 2016 – Veksten for ABAX ser derfor ut til å øke ytterligere i 2016.

Pressebilder kan hentes her: https://www.dropbox.com/sh/n9zzap7mkuvnog9/AABOf9DAZdv7lTG_-JkPkoj9a?dl=0

For mer info:

Petter Quinsgaard, CEO, ABAX, +47 909 12 277, pq@abax.no

Bjørn Erik Helgeland, COO, ABAX, +47 980 71 000, beh@abax.no

Om ABAX

ABAX AS er en stor europeisk aktør innen salg og utvikling av elektroniske kjørebøker for yrkes- og privatbiler, i tillegg har ABAX produkter for flåtestyring og sporing av utstyr. ABAX har 314 ansatte og avdelinger i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Storbritannia og Nederland. Selskapets hovedkontor ligger i Larvik. www.abax.no