Stjålet bil gjenfunnet i England takket være ABAX teknologi

Det engelske firmaet Total Plant Ltd ble nylig frastjålet en av sine firmabiler. Bilen ble senere sporet opp og hentet tilbake ved hjelp av teknologi fra ABAX.

Den elektroniske kjøreboken ABAX Triplog, med innebygd sporingsfunksjon, benyttes i dag av bedrifter og privatpersoner i åtte land. Det engelske snekkerfirmaet Total Plant Ltd (MPB Civils) er en av 200.000 brukere av systemet.

Lokalisert ved hjelp av GPS sporingssystem
Mark Price, som er ansvarlig for alle bedriftens biler, benytter systemet daglig for å lokalisere bedriftens biler og effektivisere bilreisene. Når en av firmabilene plutselig var borte kunne Price se eksakt posisjon for hvor bilen befant seg. Uten å nøle dro han direkte til stedet bilen var lokalisert for å hente den tilbake. Låsen må byttes, men bortsett fra det fant de ingen flere skader på bilen.

«Uansett hvor bilene befinner seg har jeg full kontroll»
- Våre firmabiler beveger seg over hele landet, på forskjellige byggeplasser og med forskjellige sjåfører. Men uansett hvor bilene befinner seg har jeg full kontroll over bilparken med ABAX Triplog. Vi benytter også systemet for iverksetting av kostnadsbesparende tiltak, forklarer Price som benytter systemet daglig.

Uten sporingssystemet hadde bilen trolig ikke blitt gjenfunnet, og hjelp fra politiet hadde vært nødvendig.

Les mer om ABAX Triplog