Traff blink med Bjørndalen i Mølla

En av verdens største idrettsstjerner måtte til, da ABAX offisielt åpnet dørene til nye Mølla i Hammerdalen i går.

– Det er en utrolig motivasjon for meg å gå rundt i dette bygget.

Ole Einar Bjørndalen står på scenen foran et dresskledd publikum i Hammerdalen.

– For meg som idrettsutøver handler alt om å finne motivasjon, og når jeg går rundt i de ulike avdelingene her i Mølla, motiverer det meg. Selv om jeg ikke kjenner folk, så treffer jeg på mennesker som er helt rå på det de driver med, og som vil bli best. Det er inspirerende.Pomp og gulrotkakeBjørndalen var en av flere prominente gjester som i går var tilstedet da Fritzøe Eiendom og ABAX inviterte til offisiell åpning av ABAX’ nye hovedkontor i Mølla i Hammerdalen. Skiskytteren har inngått et fire års langt samarbeide med firma i stor vekst.

– Dette er et firma som er helt rå på det de driver med, de slår seg ikke til ro når de har nådd et mål, men vil hele tiden videre. Sånn er det for meg som idrettsutøver også, jeg er like motivert nå, som da jeg var syv år.

Det ble pomp, prakt og hjemmelaget gulrotkake til de mange gjestene under åpningsseansen. Blant dem en stolt utviklingssjef i Fritzøe Eiendom, Kjell Åge Bach.

– Vi er stolte av dette prosjektet, og ikke minst av å ha Abax som leietakere. Det er nok ikke mange som hadde trodd at vi skulle ende opp med dette resultatet. Det har blitt helt fantastisk her.Var skeptiskeHan fikk støtte av Linda Brathagen, Markedssjef i Fritzøe Eiendom.

– Da vi første gang lanserte ideen om at Abax skulle flytte hit til Mølla var det mange som var skeptiske.

Blant dem Bjørn Erik Helgeland, COO, i Abax.

– Vi satt hjemme på kjøkkenet til Bjørn Erik og diskuterte, sier Brathagen.

– Og se hvor vi er nå. Dette har vært en utrolig inspirerende og spennende prosess.

Helgeland selv, var i strålende humør og fortalte om videre vekst og planer for sitt firma.

– Dette stedet kjennetegnes av hardt arbeid og innovasjon, derfor passer det godt at vi nå flytter inn.

Publisert av Siw Nakken, Østlands-Posten 17.08.15