ABAX blir sponsor av racingfører Molly Pettit

Publisert av -
Larvik 13 Juli. 2017 - ABAX har nylig inngått et samarbeid med den norske racingføreren Molly Pettit. Sponsoratet er ABAX’ første sponsorat innen motorsport.

- Vi har i flere år sett på mulighetene for et samarbeid, og jeg er så glad for at det lykkes for sesongen 2017! ABAX har en fascinerende historie der en liten bedrift fra Larvik nå har blitt markedsledere innen elektronisk kjørebok. Jeg ønsker også å spre vingene og målet er å kunne kjøre racing internasjonalt. Jeg er veldig glad for den økte tilliten hos mine eksisterende sponsorer og med ABAX på laget ser jeg virkelig positivt på fremtiden, sier Molly Pettit.

Molly Pettit er racingfører i den danske motorsportsserien Danish Supertourisme Turbo. Serien består av 7 løp, hvorav 1 av løpene avholdes i Norge. Nivået er høyt og som eneste nordmann konkurrerer blant mer enn 20 førere som alle konkurrerer i biler under like vilkår. Hver av bilene er utstyrt med V6-motor og rundt 300 hestekrefter.

- Vi synes det er fryktelig moro at vi nå har inngått en avtale med Molly Pettit. Dette er vår første sponsoravtale innen motorsport. Molly bringer med seg mye entusiasme, dedikasjon og pasjon for sporten hennes, og passer derfor perfekt inn med våre verdier om å være Først og Entusiastisk. Vi ser på Molly Pettit som en svært viktig tilvekst til vår eksisterende sponsor-portefølje for Norge og Danmark, sier Sandra Lindberg, Chief Marketing Officer, ABAX Group.

Sponsoravtalen løper for sesongen 2017 med intensjon om forlengelse ut 2018. Sponsoratet inneholder profilering av ABAX på bil og klær, samt interne og eksterne sponsoroppdrag.

-Slutt-

Mediekontakt:

Kenneth Hansen, Communications Manager, ABAX Group, +47 94843837, kha@abax.no

Om selskapet

ABAX AS, som eies av Investcorp, er Europas raskest voksende selskap innen telematikkindustrien, og en stor aktør innen salg og utvikling av elektroniske kjørebøker for yrkes- og privatbiler. I tillegg utvikler ABAX selv hard- og software for ordrehåndteringssystemer, flåtestyring og sporing av maskiner og utstyr. ABAX har 350 ansatte og avdelinger i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Storbritannia, Nederland og Kina. Selskapets hovedkontor ligger i Larvik. www.abax.no