ABAX retter fokus på økt digitalisering av byggenæringen

Publisert av -
Mandag 25. september rullet teknologiselskapet ABAX ut på turné for å besøke en rekke av landets byggeplasser. Formålet med kampanjen er klar – ABAX vil løfte digitalisering av den norske byggenæringen opp og frem.

- Den norske byggenæringen opplever for tiden en digitaliseringsboom. Med kampanjen ønsker vi å skape en morsom vri på det å gå fra papir og Excel-ark, til en digital hverdag. Vi ser heldigvis at den norske byggenæringen har blitt mye flinkere det siste året til å ta i bruk digitale løsninger, godt hjulpet av myndighetenes krav om elektroniske mannskapslister, sier Sandra Lindberg, markedssjef i ABAX.

Norge rundt i åtte uker

Med kampanjen kommer ABAX på besøk til en rekke små og store byggeplasser i Norge. Turneen og kampanjen varer i åtte uker og startet i Bergen 25. september. Deretter går turen til Voss, før vi kjører over fjellet til Lillestrøm, hvor vi deltar på bygg- og anleggsmessen «Bygg Reis Deg», 18. oktober. Turneen fortsetter gjennom Vestfold, til Sørlandet og avsluttes 3. november i Haugesund.

Kaffe og smil

Foodtrucken er foliert slik at den skal være lett gjenkjennelig. Bak rattet sitter Morten Ullestad, som til daglig er produktsjef for produktet ABAX Worker. Arbeidsplassen hans de neste ukene er nå byttet ut med foodtrucken, og herfra vil Morten servere både kaffe og mat til arbeiderne som jobber på byggeplassene.

- Jeg gleder meg til å møte alle de flinke folka ute på byggeplassene. Vi har selvsagt med kaffe og noe godt og bite i, så vi satser på det blir smil og god stemning. Ikke minst håper jeg på å kunne dra tilbake til kontoret med mange gode innspill fra bedriftene, sier Morten Ullestad, Produktsjef, ABAX.

ABAX sitt nyeste produkt ABAX Worker, sikrer at oppgaver som prosjektstyring, HMS, kvalitetssikring, avvikshåndtering og timeregistrering, kan gjøres enklere og hundre prosent digitalt. Ved å løfte alt opp i «skyen» blir det enklere for både ansatte og eier av bedriftene å håndtere prosjektstyring, ordre, timeføring, og HMS/KS-arbeid. ABAX har lagt vekt på brukervennlighet, design og god dokumentasjon av data i sanntid. Tjenesten er tilgjengelig via webportal, samt mobilapplikasjon for systemene Android og iOS.

For mer informasjon:

Kenneth Hansen, Communications Manager, ABAX Group, 94843837, kha@abax.no

Om selskapet

ABAX AS, som eies av Investcorp, er Europas raskest voksende selskap innen telematikkindustrien, og en stor aktør innen salg og utvikling av elektroniske kjørebøker for yrkes- og privatbiler. I tillegg utvikler ABAX selv hard- og software for ordrehåndteringssystemer, flåtestyring og sporing av maskiner og utstyr. ABAX har 420 ansatte fordelt på avdelinger og kontorer  i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Storbritannia, Nederland, Polen og Kina. Selskapets hovedkontor ligger i Larvik. www.abax.no