GÅR ONLINE I JAKTEN PÅ FREMTIDENS UTVIKLERE

Pressemelding - ABAX går nye veier for å rekruttere flere dyktige og entusiastiske utviklere. Selskapet deltar derfor i Skandinavisk Online Karrieremesse tirsdag 6.september.
Stand ABAX

- Vi må ut å møte morgendagens ansatte der de befinner seg, og dette er ikke lengre bare gjennom velkjente rekrutteringskanaler. Derfor har vi økt vårt fokus på å finne gode alternative rekrutteringskanaler, og Skandinavisk Online Karrieremesse er et slikt alternativ, sier rekrutteringsansvarlig i ABAX, Atle Karlsen.

Skandinavisk Online Karrieremesse avholdes tirsdag 6.september. Det unike med karrieremessen er  alt skjer online. Det gir studenter og jobbsøkende en unik mulighet for å prate med flere av Skandinavias største og mest innovative selskaper. Studenter og jobbsøkere vil kunne knytte kontakt med selskaper som eksempelvis DNB, Gjensidige og Kongsberg Gruppen – og helt uten å måtte forflytte seg geografisk. For selskapene er dette også en unik måte å kunne skape interesse rundt egen bedrift.

Teknologiselskapet fra Vestfold har i løpet av få år vokst seg til ett av de ledende selskapene innen telematikkbransjen i Europa. Selskapet er per dags dato det raskest voksende i Europa og har derfor et stort behov for flere utviklere. Selskapet teller 320 ansatte og er tilstede i syv land, blant annet et helt nytt marked i Kina.

- ABAX har i løpet av få år vokst til å bli et ledende selskap i Europa. Vår egen utviklingsavdeling har gjennom en årrekke levert resultater som ligger helt i verdenstoppen. For å fortsette denne utviklingen trenger vi enda flere flinke og entusiastiske folk, som ønsker å bidra til denne reisen sammen med oss. Vi føler oss sikre på at Skandinavisk Online Karrieremesse kan bidra til dette, sier viseadministrerende direktør i ABAX Group, Bjørn Erik Helgeland.

For ytterlige informasjon

Kenneth Hansen, PR & Kommunikasjon, ABAX as, +47 948 43 837

ABAX AS som eies av Norvestor Equity AS, er en stor europeisk aktør innen salg og utvikling av elektroniske kjørebøker for yrkes- og privatbiler, i tillegg har ABAX produkter for flåtestyring og sporing av utstyr. ABAX har 320 ansatte og avdelinger i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Storbritannia, Nederland og Kina. Selskapets hovedkontor ligger i Larvik. www.abax.no