KLARE PARALLELLER TIL TOPPIDRETTEN

Publisert av -
Tidligere Strømsgodset keeper og Stabæk-trener Pål H. Albertsen(40) har avsluttet sitt Kina-eventyr og returnert til Larvik. Han tiltrer nå en stilling i Abax fra 1.april
Bilde 30.03.2016, 10.17.51

Teknologiselskapet Abax henter igjen erfaring fra toppidretten og setter dermed fokus på de ansattes utvikling og trivsel. Teamet som har ansvar for personlig utvikling og læring i bedriften, forsterkes ytterlige med ansettelsen av tidligere Strømsgodset-keeper, Pål H. Albertsen (40). Albertsen tiltrer i stillingen som Training Manager fra 1.april 2016.

- Jeg får nå muligheten å være en viktig bidragsyter i et meget spennende prestasjonsmiljø, som har klare paralleller til idrettens tankesett, hva gjelder trening og prestasjon. Å få jobbe i et internasjonalt miljø vil også kunne gi meg store personlige utviklingsmuligheter, forteller Pål H. Albertsen.

Pål underskrev i 2015 kontrakt med kinesiske Henan Jinaye i Zhengzhou-provinsen. Et sportslig og økonomisk eventyr men oppholdet ble ikke helt som den tidligere Stabæk-treneren hadde sett for seg. Annerledes kultur og klubbregime, samt få muligheter for kommunikasjon med kollegaer gjorde det vanskelig å fortsette oppholdet i Kina. Albertsen har nå returnert til Larvik og tar med seg verdifull erfaring fra prestasjonsutvikling og utvikling av utøvere på toppnivå.

- Vi ser stor verdi i å bruke erfaringer fra toppidretten. Det å jobbe med egensatte mål, faste daglige aktiviteter og foredling av innsats og vinnervilje er like viktig i næringslivet som i idretten. Skal man ta gull i næringslivet så handler det i høy grad om å jobbe med enkeltmennesker, forteller viseadministrerende direktør i ABAX, Bjørn Erik Helgeland.

Selskapet har opprettet en egen avdeling som har til oppgave å jobbe med og utvikle menneskene som jobber i Abax. Gjennom metodisk og strukturert jobbing utvikles holdninger, kompetanse og ferdigheter.

- Vi vokser med 40 prosent i året, men skal vi fortsette å vokse like fort, må vi bli verdensledende på alle områder, ikke bare på teknologi. Utvikling av menneskene som jobber i vår bedrift er derfor viktig for å kunne fortsette å vokse så fort. Våre dyktige training managere blir meget viktig for oss, sier Bjørn Erik Helgeland.

For mer info:

Bjørn Erik Helgeland, COO, ABAX, +47 980 71 000, beh@abax.no

Pål H. Albertsen, Training Manager, ABAX, pa@blibest.no

Om ABAX

ABAX AS er en stor europeisk aktør innen salg og utvikling av elektroniske kjørebøker for yrkes- og privatbiler, i tillegg har ABAX produkter for flåtestyring og sporing av utstyr. ABAX har 315 ansatte og avdelinger i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Storbritannia og Nederland. Selskapets hovedkontor ligger i Larvik. www.abax.no