Norsk sporingsteknologi fjerner tidstyver i bygg- og anleggsbransjen

Publisert av -
Teknologiselskapet ABAX har lansert en ny tjeneste som gjør det enkelt å holde orden på verktøy og utstyr. Tjenesten heter ABAX Mini, og er utviklet for å spare byggenæringen tid og ressurser på å lete opp gjenglemt verktøy og utstyr.

- Vi er fornøyde med å kunne tilby våre kunder en kompakt løsning på et problem som hvert år koster bransjene store beløp i tid og ressurser. Tiden hvor man måtte ringe rundt til alle de ansatte for å finne ut hvem som hadde utstyret sist, og hvor det ble plassert, er forbi. Med ABAX Mini kan du selv svare på disse spørsmålene, direkte fra ditt digitale kart, sier Pål Kamfjord, Produktsjef, ABAX Group.

ABAX Mini er en liten, men vanntett og robust sporingsenhet som festes diskret på eksempelvis containere, utstyr og verktøy. Enheten er batteridrevet og har en levetid på hele tre år, takket være nyutviklet strømsparende teknologi.

Enheten kommunisere med andre ABAX-produkter ved hjelp av Bluetooth, og ABAX Global Network. Dette betyr at selskapets mer enn 200 000 enheter danner et nettverk som ABAX Mini kan bruke for å rapportere sin posisjon. Enhetens posisjon vil vises i det samme digitale kartet som andre ABAX-løsninger og kartet er tilgjengelig på både PC, nettbrett og smarttelefon.

Ettersom ABAX Mini snakker direkte med eksempelvis vår elektroniske kjørebok blir sikring av og bedre kontroll over verktøy og annet utstyr mye mer oversiktlig. Det er derfor både smart og veldig lønnsomt. Det dyreste verktøyet er som kjent det du ikke klarer å finne, sier Pål Kamfjord, Produktsjef, ABAX Group.

-Slutt-

For mer informasjon:

Kenneth Hansen, Communications Manager, ABAX Group, 94843837, kha@abax.no

Om selskapet

ABAX AS, eies av Investcorp, og er Europas raskest voksende selskap innen telematikkindustrien, og en stor aktør innen salg og utvikling av elektroniske kjørebøker for yrkes- og privatbiler. I tillegg utvikler ABAX selv hard- og software for prosjektstyring, flåtestyring og sporing av maskiner og utstyr. ABAX har 450 ansatte og avdelinger i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Storbritannia, Nederland, Polen og Kina. Selskapets hovedkontor ligger i Larvik. www.abax.no