SOLID ÅRSREGNSKAP FRA ABAX

PRESSEMELDING: ABAX har offentliggjort selskapets årsrapport for 2015. Årsrapporten viser en omsetningsvekst på 50 prosent, ABAX omsatte dermed for 359 millioner kroner i 2015. Konsernets EBITDA er på 50,7 millioner kroner i 2015.
Management ABAX 2016

Årsrapporten 2015 kan lastes ned her

Generalforsamlingen i ABAX as har godkjent årsrapporten for 2015.

Høye salgstall, høy lønnsomhetsgrad og fire nye oppkjøp har bidratt til at ABAX leverer et resultat som langt overgår resultatene fra 2014.

Årsrapporten viser en omsetningsvekst på 50 prosent, målt mot tallene fra 2014, og selskapet fortsetter dermed den positive trend fra 2014.

- 2015 vært et veldig bra år for oss og vi passerte resultatene fra 2014 allerede innen utgangen av Q3. Vi har økt veksten markant, samtidig som vi har klart å beholde en høy lønnsomhetsgrad. Det er vi selvsagt veldig fornøyde med, sier administrerende direktør i ABAX as, Petter Quinsgaard.

Årsrapporten gjenspeiler stor vekst både organisk, og geografisk gjennom en rekke nye oppkjøp. ABAX gjennomførte totalt fire oppkjøp i 2015. Med oppkjøpet av Trevler Holding B.V i mai 2015 inntok selskapet det nederlandske markedet, og åpnet samtidig opp nytt kontor i Amsterdam.

ABAX konsoliderte det britiske markedet ytterligere etter franchiseselskapet ABAX UK Ltd. ble tilbakekjøpt i november 2015.

- Med fire nye oppkjøp fastholder vi kursen vi har satt, og er tro mot egen vekstrategi. ABAX har i 2015 tatt enda et steg opp, og vi har virkelig festet grepet blant de ledende aktørene i Europa, sier viseadministrerende direktør i ABAX as, Bjørn Erik Helgeland.

Høydepunkter i 2015
    • Vekst på 50 prosent
    • 4 oppkjøp: Trevler Holding B.V, Bli Best AS, FrontTek AS, ABAX UK Ltd.
    • Åpning av nytt marked i Nederland og konsolidering av markedet i Storbritannia
Finansielle nøkkeltall(i MNOK)                                                                      2015               2014               Endring i %

Driftsinntekter                                                359                240                50

EBITDA                                                         50,7               41,2               23