TEKNOLOGIBEDRIFT MED EUROPEISK SATSING FRA BERGEN

Publisert av -
Larviksbedriften Abax øker sin satsing mot Europa og gjør det fra helt nye kontorer i Solheimsviken i Bergen.
DSC_0041

Ny teknologi skal hjelpe europeiske bedriftseiere med å bli effektive, papirløse og mobile. Fokus er på smart teknologi som effektiviserer prosjekt- og prosesstyring i bedriftene.

Vårt fokus er på smarte og lønnsomme måter å løse problemer for bedriftene. Uansett om du sitter i bilen eller på kontoret, kan våre produkter gjøre hverdagen betydelig enklere for deg og dine ansatte. For en håndverker eller entreprenør er det her mye penger å hente – forteller Bjørn Erik Helgeland, viseadministrerende direktør i Abax

Abax har opprettet en ny teknologiavdeling i selskapets nye lokaler i Solheimsviken. Avdelingen får nå ansvaret for selskapets satsing mot Europa. Abax er per i dag en av Europas ledende aktører innen elektroniske kjørebøker og flåtestyring. I tillegg utvider Abax nå med en offensiv satsing på digitale prosjektstyringsverktøy.

- Vi har per i dag egne utviklingsavdelinger i Larvik og Stavanger, med økt satsing innen dette segmentet er det naturlig at ansvaret for vår satsing ble lagt her i Bergen, sier viseadministrerende direktør, Bjørn Erik Helgeland.

Selskapet kjøpte i 2015 selskapet Fronttek fra Bergen som nå danner grunnlaget for Abax sin videre satsing mot kontinentet.

Trenger folk i Bergen

Abax forteller at selskapets tall for 2015 viser en vekst på solide 50 prosent. Samtidig budsjetterer selskapet  nå med en omsetning på nærmere 500 millioner kroner for 2016. Denne veksten vil også bety flere arbeidsplasser i Bergen.

- Vi er nå på jakt etter gode selgere og dyktige utviklere. I dag er vi om lag 27 ansatte i Bergen. I løpet av året regner vi med å ansette nærmere 15 personer til. Siden vi er et internasjonalt selskap, er vi interessert i fagfolk som snakker fransk, tysk eller spansk. Det blir veldig spennende å følge utviklingen i Bergen fremover, forteller administrerende direktør i Abax, Petter Quinsgaard.

Bilder: https://www.dropbox.com/sh/l2pcjngm81acwpv/AADbdUo3_06puGjRUyYHlR5ya?dl=0

For mer info:

Petter Quinsgaard, CEO, ABAX, +47 909 12 277, pq@abax.no

Bjørn Erik B. Helgeland, COO, ABAX, +47 980 71 000, beh@abax.no

Om ABAX

ABAX AS er en stor europeisk aktør innen salg og utvikling av elektroniske kjørebøker for yrkes- og privatbiler, i tillegg har ABAX produkter for flåtestyring og sporing av utstyr. ABAX har 315 ansatte og avdelinger i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Storbritannia og Nederland. Selskapets hovedkontor ligger i Larvik. www.abax.no

DSC_0033
DSC_0027